pilates

Pilates : Voor steviger spieren rond de wervelzuil !

Pilates is een bewegingsvorm waarbij de spieren rondom de wervelzuil op een correcte manier geoefend worden. Het versoepelt je hele lichaam.  De oefenreeksen worden stelselmatig opgebouwd zodat het lichaam steeds verder uitgedaagd wordt.

De oefeningen bij My body to be worden uitgevoerd op de mat. De focus ligt op het verbeteren van de flexibiliteit en het sterker maken van het hele lichaam zonder aan spierbundels te werken.

De Pilates methode bestaat uit het doen van een serie gecontroleerde bewegingen die het lichaam steeds verder uitdagen.  Dit kan, al dan niet, met accessoires zoals de magic circle, bal, ringband, … Ook al zijn er meer dan 500 specifieke Pilates oefeningen, er is slechts één eenvoudige basis : het werken vanuit het ‘powerhouse’, vanwaar uit de buikspieren, de onderrug, bekken en romp sterker worden gemaakt en daarmee het hele lichaam soepeler gaat bewegen.

Voor wie is Pilates bedoeld ?

Elke oefening kan aangepast worden aan mensen van alle leeftijden  uit elke fitnesscategorie . Basismatlessen zijn toegankelijk voor iedereen. Met Personal Training Pilates kan elke oefening aangepast worden aan bijvoorbeeld zwangere vrouwen, mensen met artrose of andere lichamelijke klachten. De Pilates methode ziet toe op een juist gebruik van ademhaling, lichaamshouding. Vaak volgt dan ook een  doorverwijzing van patiënten plaats, als nabehandeling vanuit het medische circuit.

Neem ook een kijkje op onze blogs over Pilates, indien je meer over deze gezonde bewegingsoefeningen wil bijleren.